Contact ons

Bel direct: 023 808 00 27

Klantverhalen

Laat je inspireren door de verhalen van mensen die Friva al gebruiken en wat het voor hun heeft opgeleverd.

Joshua Bennameau

mede oprichter BIC vastgoed

BIC vastgoed is een middelgroot kantoor met 6 werknemers op de makelaardij. Ze doen zowel verkoop als verhuur en aanhuur. De uitdaging van dit kantoor was het verwerken van de aanvragen en de ambitie om te groeien. Dus ook meer opdrachten halen uit de kandidaten die een aanvraag doen.
”wij hadden sterk de behoefte om dagelijkse werkzaamheden slimmer en geautomatiseerder te hebben”

Uitdaging

BIC worstelde met het effectief bijhouden van alle woning aanvragen en het tijdig opvolgen van klanten. Het beperkte personeelsbestand zorgde voor een overbelasting van de werkdruk, waardoor de kwaliteit van de klantcommunicatie afnam en aanvragen soms over het hoofd werden gezien.

Resultaat

Met Friva kon BIC het bezichtigingsproces volledig automatiseren. Dit resulteerde in een daling van de werkdruk en een versnelling van het verhuurproces. Het kantoor realiseerde een toename in klanttevredenheid en kon meer klanten bedienen met hetzelfde team. Binnen zes maanden steeg het aantal succesvolle transacties aanzienlijk en werd de operationele efficiëntie sterk verbeterd zonder extra personeelskosten.

”friva was exact de oplossing voor het probleem waar we tegenaan liepen, veel tijd kwijt aan het verwerken van aanvragen’’

Jeroen Hendriks

eigenaar Home of Orange

Home of Orange is een kantoor dat zich breed richt in de markt op verkoop, verhuur, aanhuur en aankoop. Met 6 mensen op kantoor houden ze zich dagelijks bezig met het reilen en zijlen. Jeroen heeft flinke groei ambities en wilt met hetzelfde team meer deals aan kunnen. Voor Friva was de max bereikt en moest er nieuw personeel bij. Dat was na het gebruik van Friva niet meer nodig en konden ze per werknemer meer deals aan.

Uitdaging

Home Of Orange worstelde met het beheer van een groot volume aan bezichtiging aanvragen en de bijbehorende administratieve lasten. Het kantoor wilde groeien zonder extra personeel aan te nemen, wat een uitdaging vormde voor het bestaande team.

Resultaat

Binnen zes maanden na de implementatie van Friva verhoogde Home Of Orange hun klanttevredenheidsscores met 30%, verminderde de administratieve werktijd aanzienlijk met 0,75 FTE aan tijdwinst waardoor er hogere marges op verhuurtransacties ontstonden. Het kantoor kon met hetzelfde aantal medewerkers meer transacties verwerken, wat resulteerde in een hogere omzet en betere marktpositie.

Megan Stuart

verhuurmakelaar Cithomes

Cityhomes is een kantoor met 30 jaar ervaring en 3 werknemers. Ze zijn gespecialiseerd in de verhuur en aanhuur. De uitdaging van dit kantoor zit vooral in het verwerken van de aanvragen en het binnenhalen van aanhuur klanten.
”wij waren aan het kijken om nieuwe mensen aan te nemen, maar toen kwamen jullie eigenlijk voorbij”

Uitdaging

Cityhomes stond voor de uitdaging om bezichtigingen efficiënt te plannen, vooral tijdens piekperiodes. Door de handmatige planning ontstonden er reservelijsten en werden er bezichtigingen gemist, wat in sommige gevallen de klanttevredenheid negatief beïnvloedde. Er werd zelfs nagedacht om een extra persoon aan te nemen.

Resultaat

Na het implementeren van Friva wist Cityhomes hun woning aanvragen snel en automatisch op te volgen, wat leidde tot een verbetering van de klanttevredenheid. De geautomatiseerde opvolging en documentbeheer verminderde de werkdruk, waardoor het team zich kon richten op het sluiten van meer deals. Het kantoor zag binnen vier maanden een stijging in het aantal transacties, zonder dat er extra personeel nodig was, en kon efficiënter werken met behoud van hoge servicekwaliteit.

Joshua Bennameau

mede oprichter BIC vastgoed

BIC vastgoed is een middelgroot kantoor met 6 werknemers op de makelaardij. Ze doen zowel verkoop als verhuur en aanhuur. De uitdaging van dit kantoor was het verwerken van de aanvragen en de ambitie om te groeien. Dus ook meer opdrachten halen uit de kandidaten die een aanvraag doen.
“De tijdsbesparing die Friva ons heeft opgeleverd is ongelooflijk. Wat
vroeger een chaotisch proces was, verloopt nu soepel en automatisch, wat zorgt voor meer rust en overzicht op kantoor.
”wij hadden sterk de behoefte om dagelijkse werkzaamheden slimmer en geautomatiseerder te hebben”

Uitdaging

BIC worstelde met het effectief bijhouden van alle woning aanvragen en het tijdig opvolgen van klanten. Het beperkte personeelsbestand zorgde voor een overbelasting van de werkdruk, waardoor de kwaliteit van de klantcommunicatie afnam en aanvragen soms over het hoofd werden gezien.

Resultaat

Binnen zes maanden na de implementatie van Friva verhoogde Home Of Orange hun klanttevredenheidsscores met 30%, verminderde de administratieve werktijd aanzienlijk met 0,75 FTE aan tijdwinst waardoor er hogere marges op verhuurtransacties ontstonden. Het kantoor kon met hetzelfde aantal medewerkers meer transacties verwerken, wat resulteerde in een hogere omzet en betere marktpositie.

”friva was exact de oplossing voor het probleem waar we tegenaan liepen, veel tijd kwijt aan het verwerken van aanvragen’’

Jeroen Hendriks

eigenaar Home of Orange

Home of Orange is een kantoor dat zich breed richt in de markt op verkoop, verhuur, aanhuur en aankoop. Met 6 mensen op kantoor houden ze zich dagelijks bezig met het reilen en zijlen. Jeroen heeft flinke groei ambities en wilt met hetzelfde team meer deals aan kunnen. Voor Friva was de max bereikt en moest er nieuw personeel bij. Dat was na het gebruik van Friva niet meer nodig en konden ze per werknemer meer deals aan.

Uitdaging

Home Of Orange worstelde met het beheer van een groot volume aan bezichtiging aanvragen en de bijbehorende administratieve lasten. Het kantoor wilde groeien zonder extra personeel aan te nemen, wat een uitdaging vormde voor het bestaande team.

Resultaat

Binnen zes maanden na de implementatie van Friva verhoogde Home Of Orange hun klanttevredenheidsscores met 30%, verminderde de administratieve werktijd aanzienlijk met 0,75 FTE aan tijdwinst waardoor er hogere marges op verhuurtransacties ontstonden. Het kantoor kon met hetzelfde aantal medewerkers meer transacties verwerken, wat resulteerde in een hogere omzet en betere marktpositie.

Megan Stuart

verhuurmakelaar Cithomes

Cityhomes is een kantoor met 30 jaar ervaring en 3 werknemers. Ze zijn gespecialiseerd in de verhuur en aanhuur. De uitdaging van dit kantoor zit vooral in het verwerken van de aanvragen en het binnenhalen van aanhuur klanten.

”wij waren aan het kijken om nieuwe mensen aan te nemen, maar toen kwamen jullie eigenlijk voorbij”

Uitdaging

Cityhomes stond voor de uitdaging om bezichtigingen efficiënt te plannen, vooral tijdens piekperiodes. Door de handmatige planning ontstonden er reservelijsten en werden er bezichtigingen gemist, wat in sommige gevallen de klanttevredenheid negatief beïnvloedde. Er werd zelfs nagedacht om een extra persoon aan te nemen.

Resultaat

Na het implementeren van Friva wist Cityhomes hun woning aanvragen snel en automatisch op te volgen, wat leidde tot een verbetering van de klanttevredenheid. De geautomatiseerde opvolging en documentbeheer verminderde de werkdruk, waardoor het team zich kon richten op het sluiten van meer deals. Het kantoor zag binnen vier maanden een stijging in het aantal transacties, zonder dat er extra personeel nodig was, en kon efficiënter werken met behoud van hoge servicekwaliteit.

Joshua Bennameau

mede oprichter BIC vastgoed

BIC vastgoed is een middelgroot kantoor met 6 werknemers op de makelaardij. Ze doen zowel verkoop als verhuur en aanhuur. De uitdaging van dit kantoor was het verwerken van de aanvragen en de ambitie om te groeien. Dus ook meer opdrachten halen uit de kandidaten die een aanvraag doen.
“De tijdsbesparing die Friva ons heeft opgeleverd is ongelooflijk. Wat
vroeger een chaotisch proces was, verloopt nu soepel en automatisch, wat zorgt voor meer rust en overzicht op kantoor.
”wij hadden sterk de behoefte om dagelijkse werkzaamheden slimmer en geautomatiseerder te hebben”

Uitdaging

Friva is a web app. This means that you can easily use Friva on any computer or mobile by simply logging in to your own account. Once you are convinced to use Friva, you can make all the connections between your current systems and the Friva system in a short call with our developer. We ensure that you are up and running within 1 week.

Resultaat

Met Friva kon BIC het bezichtigingsproces volledig automatiseren. Dit resulteerde in een daling van de werkdruk en een versnelling van het verhuurproces. Het kantoor realiseerde een toename in klanttevredenheid en kon meer klanten bedienen met hetzelfde team. Binnen zes maanden steeg het aantal succesvolle transacties aanzienlijk en werd de operationele efficiëntie sterk verbeterd zonder extra personeelskosten.

”friva was exact de oplossing voor het probleem waar we tegenaan liepen, veel tijd kwijt aan het verwerken van aanvragen’’

Jeroen Hendriks

eigenaar Home of Orange

Home of Orange is een kantoor dat zich breed richt in de markt op verkoop, verhuur, aanhuur en aankoop. Met 6 mensen op kantoor houden ze zich dagelijks bezig met het reilen en zijlen. Jeroen heeft flinke groei ambities en wilt met hetzelfde team meer deals aan kunnen. Voor Friva was de max bereikt en moest er nieuw personeel bij. Dat was na het gebruik van Friva niet meer nodig en konden ze per werknemer meer deals aan.

Uitdaging

Home Of Orange worstelde met het beheer van een groot volume aan bezichtiging aanvragen en de bijbehorende administratieve lasten. Het kantoor wilde groeien zonder extra personeel aan te nemen, wat een uitdaging vormde voor het bestaande team.

Resultaat

Friva is a web app. This means that you can easily use Friva on any computer or mobile by simply logging in to your own account. Once you are convinced to use Friva, you can make all the connections between your current systems and the Friva system in a short call with our developer. We ensure that you are up and running within 1 week.

Megan Stuart

verhuurmakelaar Cithomes

Cityhomes is een kantoor met 30 jaar ervaring en 3 werknemers. Ze zijn gespecialiseerd in de verhuur en aanhuur. De uitdaging van dit kantoor zit vooral in het verwerken van de aanvragen en het binnenhalen van aanhuur klanten.
“De tijdsbesparing die Friva ons heeft opgeleverd is ongelooflijk. Wat
vroeger een chaotisch proces was, verloopt nu soepel en automatisch, wat zorgt voor meer rust en overzicht op kantoor.

”wij waren aan het kijken om nieuwe mensen aan te nemen, maar toen kwamen jullie eigenlijk voorbij”

Uitdaging

Cityhomes stond voor de uitdaging om bezichtigingen efficiënt te plannen, vooral tijdens piekperiodes. Door de handmatige planning ontstonden er reservelijsten en werden er bezichtigingen gemist, wat in sommige gevallen de klanttevredenheid negatief beïnvloedde. Er werd zelfs nagedacht om een extra persoon aan te nemen.

Resultaat

Na het implementeren van Friva wist Cityhomes hun woning aanvragen snel en automatisch op te volgen, wat leidde tot een verbetering van de klanttevredenheid. De geautomatiseerde opvolging en documentbeheer verminderde de werkdruk, waardoor het team zich kon richten op het sluiten van meer deals. Het kantoor zag binnen vier maanden een stijging in het aantal transacties, zonder dat er extra personeel nodig was, en kon efficiënter werken met behoud van hoge servicekwaliteit.
Calculator

Bereken of jouw kantoor optimaal presteert.

Wij hebben een speciale tool ontwikkeld voor makelaarskantoren om te kijken of het kantoor optimaal presteert. Dit hebben wij gedaan op basis van onderzoeken en de mening van 30 kantoren in Nederland. Op basis van dit uitgebreide onderzoek geven wij ook na het invullen van de rekentool een advies op welke vlakken het kantoor nog kan verbeteren in de optimalisatie.
Scroll to Top